Bij dit drankspel moet je gokken welke kaart je trekt. De uitkomst bepaalt of je moet drinken of niet.
Categorie:
Min. deelnemers:
2
Max. deelnemers:
Geen maximum
Moeilijkheidsgraad:
Niveau:
Gemiddelde drinkers
Tijdsduur:
30-60 minuten
Toegevoegd door:
zebedeus
Alle spelers vormen een kring. Een persoon uit deze groep krijgt de stapel kaarten. Deze persoon is de verdediger. De verdediger mag de kaarten schudden voordat de eerste aanvaller aan de beurt is.
De andere spelers (aanvallers) noemen om de beurt een kaart, bijvoorbeeld ‘harten 2’ of ‘ruiten koning’. Nadat iemand een kaart heeft genoemd draait de verdediger de bovenste kaart op de stapel om en legt deze met de afbeelding naar boven op een tweede stapel.
Als het soort (harten, ruiten, klaveren, schoppen) klopt met de kaart die de aanvaller heeft genoemd, moet de verdediger één slok drinken
Als het nummer (aas, 2 t/m 10, boer, vrouw, koning) klopt met de kaart die de aanvaller heeft genoemd, moet de verdediger twee slokken drinken.
Als zowel het soort als het nummer goed is, moet de verdediger vijf slokken drinken.
Als de aanvaller het soort en/of nummer goed heeft, mag hij nog een kaart noemen. Als de aanvaller niets goed heeft is de volgende aanvaller aan de beurt. Maak het rondje zo af, totdat alle aanvallers aan de beurt zijn geweest.
Als alle aanvallers aan de beurt zijn geweest, mag de verdediger een kaart noemen en omdraaien. Dit werkt hetzelfde als bij de aanvallers. Het verschil is dat in plaats van de verdediger, ALLE aanvallers moeten drinken. Als de verdediger de kaart goed heeft, mag hij nog een kaart noemen, net zolang totdat hij niets goed heeft. Hierna worden alle kaarten weer tot één stapel gemaakt en doorgegeven aan de volgende speler, die nu de verdediger is.
De Joker
Als een aanvaller een kaart noemt en de verdediger een joker omdraait, moet de aanvaller 5 slokken drinken.
De Poef
Bij elke ronde moet de verdediger iemand De Poef maken. Degene die De Poef is, moet een aantal slokken inzetten (van één tot vijf). Vervolgens noemt hij rood of zwart. Hierna draait de verdediger de bovenste kaart om.
Overige regels