Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Belgisch biermerk strijdt tegen neknominations

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Belgisch biermerk strijdt tegen neknominations

25 maart 2014 om 10:46

Het antwoord op "neknomination", de bizarre hype die de afgelopen maanden op internet rondging. Het Belgische biermerk Gordon heeft nu een ludieke actie bedacht om de waanzin, die al verschillende levens opeiste, tegen te gaan.

Belgisch biermerk strijdt tegen neknominations

Neknomination

De afgelopen maanden stond het internet vol met filmpjes van mensen die met de meest bizarre outfits aan enge stunts uithalen terwijl ze grote hoeveelheden bier drinken. De zogenaamde "neknominations". Je daagt een vriend uit op Facebook voor een drinkspelletje waarbij hij moet bewijzen dat hij grote hoeveelheden bier op kan. Als eerste biermerk ter wereld heeft het Belgisch-Schotse Gordon nu de strijd aangebonden met deze waanzin, die al verschillende levens opeiste.

Lees ook

Reden voor de actie

"Het spel is ronduit gevaarlijk en moet stoppen", vindt de marketingmanager van Gordon Finest Beer. "Tieners kunnen zo'n nominatie niet zomaar naast zich neer leggen, want hun reputatie staat op het spel. We moesten dus iets vinden waardoor ze cooler uit de 'strijd' zouden komen. "

Het idee voor de campagne sluit goed aan bij de slogan van Gordon: "nothing to prove". 

Hoe werkt de actie?

Jongeren die door iemand worden uitgedaagd kunnen op de website van de campagne (Got a neknomination? Time to give a nothing to prove answer) hun antwoord terugsturen door het maken van een filmpje. Het werkt heel simpel: je kiest een foto van jezelf, kiest één van de quotes die hieronder in de afbeelding staan uit, en voegt dit samen tot een filmpje met als boodschap dat jij echt niets te bewijzen hebt. Deze kan je delen op Facebook.

Cookie instellingen