Massale protesten tegen naamsverandering Cara Pils
Veel bierdrinkers protesteerden vorige week massaal tegen de plannen van Colruyt om de veertig jaar oude naam Cara Pils te herdopen in Everyday Pils. Fans begonnen met petities, Facebookgroepen en zelfs optochten tegen de naamsverandering. Daarom heeft de supermarkt besloten om de naam Cara Pils te handhaven. Goed nieuws dus voor de Belgische bierfans!
"Een dikke merci"
Op de website van de supermarkt staat een bedankje op de massale reacties. "Een dikke merci voor jullie massale reacties. We zijn echt aangenaam verrast door jullie bezorgdheid over je vertrouwde Cara Pils en we zijn ontroerd door zo veel liefde. Daarom staat het ondertussen als een paal boven water: we behouden gewoon onze naam. Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd!"
Fans beslissen over nieuw design
De supermarkt probeert lering te trekken uit dit voorval en wil de fans van Cara Pils meer betrekken bij de veranderingen bij het biermerk. Daarom is er een slimme marketingactie opgestart waarbij 'fans van Cara' vanaf vandaag tot maandag 2 maart de nieuwe stijl van Cara Pils mogen kiezen. Het winnende ontwerp wordt binnen een twee weken bekendgemaakt.
De manier waarop de warenhuisketen de zaak heeft aangepakt, heeft zeker gezorgd voor een stroom aan extra gratis reclame!