Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken bij waardevolste merken

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken bij waardevolste merken

30 mei 2015 om 10:05

Heineken is een van de meest waardevolle Nederlandse merken. Dit blijkt uit het woensdag gepubliceerde wereldwijde onderzoek van Millward Brown naar de top honderd van meest waardevolle merken

Heineken bij waardevolste merken
Bud King of Beers

Meest waardevolle biermerken

Heineken is met een waarde van bijna 10 miljard dollar nog steeds het derde, maar wel meest internationale biermerk ter wereld. Achter Bud Light en Budweiser die vooral in hun thuismarkt Amerika erg sterk zijn. Heineken voelt echter de hete adem van Stella Artois (8,6 miljard dollar) en Corona (8,5 miljard dollar) in zijn nek. De waarde van de Nederlandse bierbrouwer is afgelopen jaar met 12 procent gestegen blijkt uit het onderzoek.

Lees ook

Na Corona volgen op de ranglijst Guiness (4,9 miljard dollar), Brahma (4,1 miljard dollar), Coors Light (3,9 miljard dollar) en Modelo (3,6 miljard dollar). In de ontwikkelde biermarkten West-Europa en Noord-Amerika zijn de biervolumes al jaren aan het afnemen. De onderzoekers verwachten echter dat een consistente positionering van Heineken als premium bier waar mensen graag wat meer voor betalen het merk ook in de toekomst laat groeien.

Apple meest waardevolle merk

Technologiebedrijf Apple is met een waarde van 247 miljard dollar het meest waardevolle merk.  Shell is het meest waardevolle merk in Nederland met 19 miljard dollar.

Cookie instellingen