Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken start uitgaansservice via Twitter en een app

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken start uitgaansservice via Twitter en een app

15 juli 2014 om 11:03

Heineken begint een Twitterservice, @wherenext, met als doel consumenten nieuwe ervaringen te laten beleven in hun steden.

Heineken Wherenext

Een nieuwe app van Heineken combineert bronnen van verscheidene social media om gebruikers naar de hipste locaties in de buurt te loodsen. DeTwitterservice @wherenext heeft als doel consumenten nieuwe ervaringen te laten beleven in hun steden. De sociale mediatool is een uitbreiding op de eerder door de brouwer gestarte ‘Cities of the World’-campagne.

@wherenext

Niet onder het merk Heineken maar onder het label @wherenext brengt Heineken weer een digitale noviteit op de markt. Het platform van @wherenext gebruikt een uniek algoritme dat activiteiten op sociale media rangschikt. Het gaat om bijvoorbeeld tweets, check-ins en foto’s. Deze data betrekt Heineken van verschillende bronnen op sociale media zoals Twitter, Instagram en Foursquare.

Lees ook

De gebruiker hoeft enkel zijn locatie via Twitter te delen, kwestie van een vinkje, en een leeg bericht naar de bot te sturen. Vervolgens vertelt Heineken via de site Openyourcity waar nu het drukste feest is. Daarmee wordt ingespeeld op het sentiment van de angst om iets te missen.

Open your city

Op openyourcity.heineken.com kun je zien waar op dat moment in je stad moet zijn. Uit onderzoek bleek dat consumenten behoefte om uit hun dagelijkse routine los te breken. Ze hebben behoefte om nieuwe ervaringen en prikkels op te doen in de steden waar ze wonen of verblijven. Open your city speelt hierop in, door locaties aan te geven waar je misschien nog nooit van gehoord hebt.

@wherenext commercial

Natuurlijk is er voor deze campagne van @wherenext en Openyourcity een commercial gemaakt. De Engelse tekst behorende bij onderstaande @wherenext commercial:
"The night is full of opportunity. Stop playing it safe and start exploring more. Whichever city you're in, whatever day or time it is, just tweet @wherenext with your location and Heineken will tell you where to find your next adventure."

Innovatief

Het idee van Heineken is erg innovatief. We vragen ons alleen af. Waar iedereen met zijn mobiele telefoon zit te Whatsappen, Facebooken en Twitteren, is het daar nou gezellig en wordt daar ook bier gedronken...?

Cookie instellingen