Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Merk wint van prijs in de horeca

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Merk wint van prijs in de horeca

20 januari 2015 om 13:48

Mensen komen in café's het liefste voor hun favoriete biermerk. De eigenaar van Café Victoria in Woerden heeft sinds vorig jaar diverse pilsmerken op tap.

Het café verkoopt 10 tot 15 procent meer pils. De mensen komen echt voor het merk dat zij het lekkerst vinden. 

proost

Nadat Erik Thuis, van Café Victoria, zijn contract bij ABInbev afliep in december 2013 besloot hij zich niet te binden aan één brouwer.  

Erik Thuis bedwong flinke kortingen bij diverse brouwer, en op basis van die kortingen bepaalde hij de prijs voor een vaasje van het merk. Momenteel heeft Erik grote merken op de tap staan, zoals, Jupiler (€2,20) Hertog Jan (€2,50), Heineken (€2,50) en Grolsch (€2,70). Ook verkoopt hij Valk, voor slechts €1,60.

Lees ook

Merk versus smaak

'Gasten komen écht voor hun merk. Ze vragen ook niet langer om 'een pilsje' maar om 'een Jupiler' of 'een Grolsch'. zegt Thuis tegen Misset Horeca.  Volgens hem zijn gasten echt merkgebonden, minder smaakgebonden. 

Bij een blindproeverij heeft Erik Thuis bijvoorbeeld vijf merken in een merkloze glas geschonken. De allerbeste scoort hooguit drie uit vijf. 

Merk wint het van de prijs

De merken die het best verkopen zijn Jupiler, Hertog Jan en Heineken. Thuis: 'Afwisselend, de ene maand het ene, de andere maand het andere.' Het goedkopere Valk bier loopt helemaal niet zo snel, ondanks de aantrekkelijke prijs van €1,60. Dat ligt volgens Erik Thuis niet aan Valk, maar aan de merkgebondenheid. Hij heeft eerder eens andere goedkopere merken op de tap gehad, maar dat verkocht ook niet. 

Cookie instellingen