Seniorenbier in de maak?
Of het gerucht klopt is nog onbekend, Heineken wil namelijk nog niets zeggen over dit gerucht. "Over toekomstige ontwikkelingen worden nooit uitspraken gedaan. We willen voorkomen dat concurrenten ermee aan de haal gaan", zegt een woordvoerster.
Heineken organiseert wedstrijd
Dat het gerucht niet uit de lucht is gegrepen, blijkt uit de wedstrijden die Heineken organiseerde voor ondernemers. Hierin werd gevraagd hoe je een product voor senioren in de markt moet zetten. MarieCécile Schouwenaar won één van deze wedstrijden. Zij ziet kansen doordat er door de vergrijzing een hele nieuwe doelgroep is ontstaan.
Gat in de markt want senioren hebben geld!
Marketingdeskundigen vinden dit briljant: "Eén ding is zeker: ouderen hebben geld. Nu de biermarkt onder druk staat, is het een geniale zet om te zorgen dat zij 's avonds hun wijntje laten staan en in plaats daarvan naar een biertje grijpen. Dat is een gat in de markt."
Hou het subtiel
Het winnende idee van Schouwenaar is gebaseerd op subtiliteit. Volgens haar kan de doelgroep het best als volgt benaderd worden: "Houd het subtiel! Plak geen 'seniorenlabel' op een nieuw product, maar zorg dat ouderen zich herkennen in reclames. Portretteer hen als vitale, actieve mensen."