Het bieraanbod van Jan Linders is het beste volgens het schapimago-onderzoek van GfK. Albert Heijn werd tweede en Hoogvliet heeft het op twee na beste bierschap.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van AB InBev. Na 2015 en 2016 werd Jan Linders ook dit jaar als beste beoordeeld. Het onderzoek werd gehouden onder ruim 5000 respondenten uit het huishoudpanel van GfK.
Hogere kwaliteit bieraanbod
Ten opzichte van 2016 doet het totale bierschap het op alle aspecten beter in 2017. Het gemiddelde beoordelingscijfer is gestegen van een 6.67 naar een 6.74. Supermarkten bieden duidelijkere informatie over de producten in het bierschap, hebben een netter bierschap dan voorheen en de kwaliteit van het totale assortiment gaat in de ogen van de klanten omhoog.
Lees ook
Overzichtelijke indeling
Op kwaliteit van het assortiment, een ruim aanbod van verschillende verpakkingen, netheid van het schap, overzichtelijke indeling, aantrekkelijke bieraanbiedingen en goede kennis over bier bij het personeel blinkt Jan Linders uit. Op 19 van de 21 onderzochte aspecten staat de Limburgse super zelfs op de eerste plek.
Speciaalbier
Ook in het specifieke speciaalbier-onderzoek is Jan Linders voor de vijfde opeenvolgende keer de nummer één, opnieuw gevolgd door Albert Heijn en Hoogvliet. Op 20 van de 22 onderzochte aspecten krijgt Jan Linders de hoogste waardering. Overall wordt het speciaalbierschap door consumenten ook hoger gewaardeerd dan de afgelopen jaren.