TAPT Festival opent eerste 0.0% café van Nederland

TAPT Festival opent eerste 0.0% café van Nederland

TAPT Festival opent het allereerste 0.0% café van Nederland. Het eerste pop-up café dat alleen alcoholarm en 0% bier kan drinken en waar je niet ladderzat de deur uitkruipt!

10 mei 2019 om 09:35


Alcoholarm en 0% bier populairder

Het is geen nieuws dat alcoholarm en 0% bier steeds populairder wordt. Recent werd bekend dat er in 2018 dertig procent meer alcoholarm en 0% bier is verkocht dan het jaar ervoor. Dit zijn getallen die er niet om liegen en ongetwijfeld de komende jaren zullen toenemen.

Opening Café NOL.NOL

Organisatoren van TAPT Festival Nick de Vree en Simon Leech, oftewel dé Nick & Simon van het bierlandschap, spelen hierop in en openen op 18 mei een uniek pop-up café tijdens Oost TAPT op de Jaap Eden Baan in Amsterdam Oost. Café NOL.NOL is het eerste 0.0 café waar alleen alcoholarm en 0% bier wordt geschonken. Bezoekers van het festival kunnen hier onder andere proosten met biertjes van Brothers in Law, Jopen, Troost, Brewdog en Weihenstephan.

TAPT Festival Oost opent eerste 0.0 cafe

Bij de vraag waarom ze niet gewoon een normaal café openen, moeten Nick en Simon allebei een beetje lachen: “Onze corebusiness is momenteel onze festivals produceren, verbeteren, perfectioneren en in meerdere steden uitrollen. Het openen van een Café is een vak apart en niet iets wat je er zomaar even bij doet. Met Café NOL.NOL kunnen we alcoholarm en -vrij bier tóch een podium geven en de trend omarmen. Er zijn namelijk te gekke smaken en varianten om te ontdekken! Naast natuurlijk ongeveer 80 verschillende bieren mét alcohol die we ook op Oost TAPT schenken,” aldus Nick met een kleine grijns op zijn gezicht. 

Blijft alcoholvrijbier een hype?

Gaan we dan echt uiteindelijk naar de kroeg om volledig nuchter weer naar buiten te lopen? Mede bedenker van Café NOL.NOL, Nick de Vree denkt van niet: “In de cijfers zien we dat de totale bierconsumptie flink gestegen is, dit komt door het steeds breder en variërend wordende aanbod van speciaalbier. Er wordt veel geëxperimenteerd met smaken, stijlen en variërende percentages in alcohol. Op deze manier wordt het logischerwijs steeds aantrekkelijker voor een bredere doelgroep en wordt er dus steeds meer gevarieerd, zo ook met 0% bier of een lekker licht biertje met 0,5% alcohol bijvoorbeeld.”

Nick en Simon zien speciaal bieren allang niet meer als een hype in ieder geval: “Het is serious business! Waar het vijf jaar geleden allemaal begon met een idee voor een gemoedelijk buurtbierfeestje, zijn we inmiddels dagelijks met TAPT Festival bezig en leven we ervan.”. Inmiddels wordt TAPT Festival vijf keer per jaar georganiseerd, waarvan twee in Amsterdam en één in Utrecht, Alkmaar en Arnhem.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Jupiler Pils

Parkeren
Een Jupiler commercial waarin een aantal dames het nogal lastig vinden om in te parkeren.

Meer reclames van Jupiler Pils

Laatste reacties