Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Brewery, brand and family: 150 years of Heineken (boek)

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Brewery, brand and family: 150 years of Heineken

Heineken bestaat sinds februari 2014 maar liefst 150 jaar en dit boek gaat over de geschiedenis van Heineken, de familie, de brouwerij en het merk Heineken.

Brewery, brand and family: 150 years of Heineken

Brewery, brand and family: 150 years of Heineken kopen

€ 80,90

Het boek 150 jaar Heineken Brouwerij, merk en familie beschrijft de indrukwekkende nationale en internationale expansie van de Heineken brouwerij. De Heineken brouwerij bestaat al sinds 1864 en is in 150 jaar tijd tot een wereldwijd bedrijf gegroeid. Wat is het geheim van dit succes?

Innovatief en internationalisering

Bierbrouwer Heineken heeft altijd voorop willen lopen en innovatief bezig willen zijn.  Dat zegt hoogleraar bedrijfsgeschiedenis Keetie Sluyterman naar aanleiding van de verschijning van het boek Brewery, brand and family: 150 years of Heineken, dat zij samen met senior onderzoeker Bram Bouwens schreef.

Het boek gaat over thema's als innovatie, internationalisering, concurrentie en samenwerking, marketing, menselijk kapitaal en het merk Heineken. Vanaf het allereerste begin, is Heineken gespitst geweest op innovatie. Tegelijkertijd was Gerard Heineken voortdurend op zoek naar groeimogelijkheden. Al in de jaren 1930 begon Heineken uit te breiden naar Azië, Afrika en Amerika. Maar ook de overname van grote concurrent Amstel was een belangrijke gebeurtenis.

Marketing en sterke familieband

De marketing en reclame strategie van Heineken is van groot belang geweest. Mede hierdoor werd Heineken een wereldwijd merk.  Alfred Heineken beschermde dit merk en zorgde voor een blijvende rol voor de familie Heineken. Maar vanwege de strikte financiële grenzen die hij opgelegd, was het bedrijf in gevaar van vallen achter haar concurrenten in de jaren 1990. Door middel van vier grote overnames in de 21e eeuw is Heineken opnieuw naar voren gekomen als 's werelds op twee na grootste brouwerij, met behoud van de nauwe banden met de Heineken familie.

Cookie instellingen