Heineken Experience vooral populair bij buitenlandse toeristen
De Heineken Experience, een initiatief van de Heineken Brouwerij, is onder Nederlandse toeristen nog niet zo heel bekend. Veruit het grootste deel van het bezoek is afkomstig uit het buitenland. De stadsattractie in Amsterdam ontving deze week zijn 700.000ste bezoeker van 2014. Het merendeel van de bezoekers komt uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Brazilië en Spanje.
Zou jij de Heineken Experience ook wel eens willen bezoeken?
Bezoekersaantallen verdubbeld
De Heineken Experience is midden in de crisistijd bezig aan een opmerkelijke opmars. In 2012 passeerden 575.000 liefhebbers de poorten van de Experience. In 2013 was dit opgelopen naar 608.000 bezoekers. Daarmee stond de Heineken Experience in de top 25 van meest bezochte betaalde attracties van Nederland.
Dit jaar wordt de grens van 700.000 bezoekers dus ruim overschreden, de bezoekersaantallen zijn hiermee in de afgelopen 5 jaar verdubbeld!
Anticiperen op verdere groei
Met de groei van het aantal bezoekers in het historische brouwerspand ontstaan er inmiddels wel enkele logistieke knelpunten. Om die reden zullen er in het nieuwe jaar enkele verbouwingen gaan plaatsvinden om de doorstroom te bevorderen.
Om de vele buitenlandse bezoekers nog beter van dienst te zijn, ontwikkelde de brouwer vorig jaar een speciale app waarmee het mogelijk is om de rondleiding in zeven verschillende talen te volgen.