Heineken lijkt van plan om miljoenen in de Formule 1 te pompen.
Het gaat om een deal waarbij Heineken in 5 jaar tijd zo'n 150 miljoen dollar gaat investeren.
Heineken maakt zich op voor een grote Formule 1-deal. De biergigant heeft vergevorderde plannen om de koningsklasse van de autosport te sponsoren. In eerste instantie zou het gaan om reclame langs en op het circuit, maar Heineken zou ook overwegen om geld te steken in een F1-team.
Lees ook
Bier en autorijden
Binnen Heineken bestonden lange tijd bedenkingen omtrent de relatie bier en autosport. Formule 1 baas Bernie Ecclestone roept fans echter al jaren op om veilig naar huis te rijden. Dat doet hij met de vlaggen langs het circuit waarop staat: 'Bernie says... Think before you drive.' Heineken lijkt de kraan nu toch open te zetten om een graantje te pikken van de PR-machine die Formule 1 heet.
Heineken bevestigt de sponsordeal niet. Heineken speculeert niet over mogelijke toekomstige sponsorcontracten. Dit stelde het bierconcern woensdag tegenover ABM Financial News na mediaberichten over een mogelijke aanstaande grote sponsorovereenkomst van het biermerk voor de Formule 1.