Protest tegen naamswijziging Cara Pils
De Belgische supermarktketen Colruyt heeft plannen om de naam Cara Pils te laten verdwijnen. De retailer wil zijn budgetbier herdopen tot Everyday Pils, maar consumenten protesteren tegen de naamsverandering met een petitie, Facebook-acties en de hashtag #savecara. Colruyt overweegt ondertussen om terug te komen op zijn plannen.
Steun op social media
De petitie "Non! Contre Everyday, nous voulons Cara Pils" heeft al 2.567 handtekeningen verzameld en telt de Facebook-pagina "Tegen de naamsverandering van Cara Pils" al 7.048 likes. Daarnaast wordt met de hastag #savecara ook op Twitter actie gevoerd om “Cara Pils” te redden.
Komt Colruyt terug op besluit?
Colruyt bevestigt dat het overweegt om Cara Pils tot Everyday Pils te herdopen. De retailer wijst erop dat Cara nu al een Everyday-product is, getuige het kleine logo op de verpakking. Het protest tegen de naamsverandering is op korte tijd echter al zo groot geworden dat Colruyt nu mogelijk terugkomt op de plannen.