Bij Oedipus Brewing staat de vriendschap tussen vier echte levensgenieters aan de basis van een kleurrijk succesverhaal. Ze hebben nu nog meer kleur aan hun bieren gegeven.
In 2009 ontdekten de oprichters Alex, Paul, Sander en Rick - zelf enorme bierliefhebbers - in verschillende speciaalbiercafés dat bier zoveel meer kan zijn dan eenheidsworst. Vanaf dat moment was het voor de vier vrienden duidelijk: ze wilden deel uitmaken van de uit Amerika overgewaaide hype die Craft Beer heet en het Nederlandse bierlandschap veranderen."
Niet alledaagse uitstraling
Het assortiment van Oedipus is inmiddels uitgebreid met tot de verbeelding sprekende biervarianten, waaronder Mama, Lekkerbek, Thai Thai, Gaia, Slomo, Offline en Mannenliefde. Eén ding hebben al deze brouwsels gemeen: een kleurrijke, niet alledaagse uitstraling."
Lees ook
Verpakkingen voor Oedipus bier
Vanzelfsprekend wil Oedipus deze onconventionele uitstraling ook graag terugzien in de verpakkingen. "Via onze distributeur zijn wij bij DS Smith terechtgekomen. En daar hebben wij tot op de dag van vandaag geen moment spijt van", stelt marketing manager Elant Wijtman tevreden vast.
Fel bedrukte verpakkingen in vier kleuren
Naast standaard verpakkingsdozen maakt DS Smith voor Oedipus de zogenaamde sixpacks én de nieuwe dozen voor 24 flesjes. "Die zijn echt heel gaaf geworden. In vier kleuren bedrukt en voorzien van speciale luchtgaten.
De eerste leveringen in deze nieuwe verpakkingen zijn net de deur uit. Om nieuwe doelgroepen aan te spreken zijn we nu ook bezig met de ontwikkeling van een bijzondere geschenkverpakking, voorzien van een mooi bierglas. Het drinken van speciaalbier van Oedipus moet een beleving zijn.