Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bier drinken na het trainen

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bier drinken na het trainen

Een snel biertje na een training kan wonderen voor je doen. Rond je workout af met een van deze ambachtelijke brouwsels.

Bier drinken na het trainen

fitnessobsessie kan prima samengaan met een biertje

Je fitnessobsessie kan prima samengaan met een biertje op zijn tijd. Sterker nog, het overtreffen van je persoonlijk record zou zomaar in een flesje kunnen zitten. De gist uit bier verbetert je prestaties: het zet je witte bloedcellen in de hoogste versnelling.

Biergist kan je uithoudingsvermogen verbeteren

Volgens een studie door Servische sportwetenschappers kan 2-3 gram biergist per dag je uithoudingsvermogen wel met 5% verbeteren. Ongefilterd ambachtelijk bier, zoals Hefeweizen, bevat meer biergist dan een gewoon pilsje. Maar bedenk wel, voordat je op je fiets stapt om naar de kroeg te gaan, dat 2-3 gram is gelijkstaat aan zo’n 16 biertjes – oftewel een stevig avondje doordrinken. 

Er zijn overigens nog meer redenen om na een workout een biertje te nuttigen.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Zie meer reacties

Zie minder reacties