Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

31% van het pils in de supermarkt wordt in de aanbieding gekocht

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

31% van het pils wordt in de aanbieding gekocht

13 januari 2012 om 09:41

Het percentage bier wat in de supermarkt in de aanbieding door ons wordt gekocht blijft maar stijgen.

korting Het volume in pils dat in de aanbieding is verkocht, nam in 2011 met ruim 10% toe van 28 naar 31%, inclusief private label. "Bavaria is op dit vlak een achterblijver met een promoaandeel van 36%. De meeste A-merken verkopen meer dan 40% tot zelfs ruim 50% van hun volume tegen een afprijzing", aldus Ralph Bongaerts, marketing manager van Bavaria.

Lees ook

Hoeveel energie de bierbrouwers ook steken in de promotie van groeisegmenten als alcoholvrij en -arm en speciaalbier; als het promotiegeweld in kratten pils niet afneemt leveren alle pogingen om tot waardegroei te komen per saldo weinig op. Brouwers missen zo nu en dan de bereidheid bij retailers om te investeren in een 'positief bierklimaat' op de winkelvloer. Heineken, Grolsch en Bavaria hebben concepten om de schappen in merkpresentatie te brengen. Het moet onder meer de afvloeiing naar de discounters stoppen. Bierdrinkers zijn minder trouw. Aldi en Lidl zien hun afzet in bier stijgen.

Er is echter ruimte voor positivisme. De meeste overige biersegmenten boeken namelijk groei. Aangejaagd door introducties van diverse merken vertonen alcoholvrij en -arm mooie groeicijfers. De smaak van die bieren is echt beter geworden. Innovaties trekken nieuwe klanten naar de categorie. Ook in speciaalbier werpen de pogingen om meer klanten naar het schap hun vruchten af.

bron: Distrifood, 07/01/12 

Cookie instellingen