AB InBev Jaarresultaten 2018

AB InBev jaarcijfers 2018

AB InBev heeft de jaarcijfers over 2018 gepubliceerd. De brouwerij deed goede zaken in 2018 op belangrijke biermarkten zoals Mexico, China, West-Europa, Colombia en Nigeria.

04 maart 2019 om 13:50


AB InBev opbrengst toegenomen

De grootste brouwer van de wereld AB InBev heeft in 2018 goede zaken gedaan op belangrijke biermarkten zoals Mexico, China, West-Europa, Colombia en Nigeria. De groei van het bierbedrijf is mede te danken aan de grote wereldmerken Budweiser, Stella Artois en Corona. De opbrengsten van deze drie grote biermerken zijn flink toegenomen in het afgelopen jaar, onder meer door een sterke reclamecampagne rondom het WK voetbal 2018 in Rusland.

Biermerken van AB InBev

AB InBev wereldwijd

AB InBev had wereldwijd een volumegroei van 0,3%. De operationele winst steeg hierdoor met bijna 5 procent tot 54,6 miljoen dollar.

De drie grootste biermerken van AB InBev hadden samen een stijging van maar liefst 9 procent over het hele jaar. Deze biermerken stonden in voor meer dan een derde van de totale stijging van hun netto-opbrengsten. 

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Bavaria Premium Pilsener

Walk in fridge Bavaria
Daar sta je dan met je goede gedrag in de Heineken walk-in-fridge. Blijkt er ook een Bavaria drinker te zijn.

Meer reclames van Bavaria Premium Pilsener

Laatste reacties