Drie nieuwe Schultenbräu craft bieren
ALDI introduceert drie nieuwe smaken van het iconische biermerk Schultenbräu. Naast de bestaande varianten IPA en NEIPA kunnen fans van speciaalbier voortaan kiezen uit de smaken Tripel, Blond en NAIPA (non-alcoholic IPA).
De nieuwe Schultenbräu-smaken sluiten aan bij de al jaren toenemende populariteit van craft beers, IPA en alcoholvrije (speciaal)bieren.
Cultbier met kwalitiet
Schultenbräu is al sinds 1988 het onbetwiste huismerkbier van ALDI. Het heeft in de loop der jaren een cultstatus verworven, onder andere door verwijzingen in populaire cultuur als films en schlagerhits.
Maar Schultenbräu is veel meer dan een gimmick, zo bewees de tweede plaats in de AD Blikbiertest van mei 2024. Daarmee kwam Schultenbräu pils met een mooie 8 zelfs als beste huismerk uit de test en hield het diverse A-merken ruimschoots achter zich.
Nieuwe varianten zijn uitgebreid getest
We nemen alleen genoegen met de beste kwaliteit en hebben dan ook uitgebreid getest voordat we tevreden waren. De nieuwe varianten doen qua smaak niet onder voor de bekende merken in de markt. Alleen de prijs ligt een stuk lager. Als discounter richten we ons immers op fans van voordeel. Laurens Maas - Category Manager Alcoholic Beverages bij ALDI in Nederland
De nieuwe smaken zijn de afgelopen weken ingestroomd en verkrijgbaar bij alle Nederlandse ALDI-filialen. Elke variant kost € 0,99 per blik van 33 cl. Meer informatie over Schultenbräu vind je op de website van ALDI.
Lees meer over de vijf speciaalbieren van Schultenbräu die op dit moment te koop zijn: