Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Alfa Bier vindt de kerstdagen belangrijker dan ooit!

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Alfa Bier vindt de kerstdagen belangrijker dan ooit!

03 december 2020 om 10:19

Alfa Bier uit Schinnen vindt de kerstdagen dit jaar belangrijker dan ooit tevoren. Om het warme gevoel van kerst te kunnen beleven heeft de brouwerij een campagne ontwikkeld.

Familie Meens van de Alfa Brouwerij aan tafel tijdens kerst met Alfa Bier in de hand
Alfa Limburgse familiebrouwerij logo
Alfa  Brouwerij

"Van onze familie, tot jouw familie"

Alfa Brouwerij logo De Alfa Brouwerij heeft een 360º campagne ontwikkeld waar het gezellige familiegevoel en het samen genieten een prominente plaats inneemt. In dit -door Covid-19 ontregelde- jaar is het namelijk van groot belang dat ieder individu in onze samenleving met de feestdagen een warm hart toegedragen krijgt. De familie voelt het als hun taak om als verbindende maatschappelijke factor naar voren te treden. Saamhorigheid, warmte en genegenheid zijn de uitgangspunten.

Alfa Bier campagne

Maar liefst 68 procent werkt graag vanuit het ‘thuiskantoor', volgens de statistieken van het CBS. Het is niet meer weg te denken uit onze huishoudens, de online omgeving staat hier centraal. Echter is juist nu het verlangen naar samenzijn ontzettend groot", volgens Alfa Bier. Dit staat in contrast met de cijfers van het CBS. Om het warme kerstgevoel tóch over te kunnen dragen, is deze campagne ontwikkeld. Inclusief diverse Alfa Bier collectors items, te denken valt aan kersttruien. Beleef een warme kerst, met óf zonder elkaar.

Lees ook

Vierde en vijfde generatie aan het woord

Harry Meens: ‘We moeten als familiebrouwerij zorgen voor een hele samenleving. De feestdagen zijn een periode van samenkomen. Zeker in deze exceptionele coronatijd is er behoefte aan gezelligheid en sociaal contact. Een product als bier is hier ons inziens, een onlosmakelijk onderdeel van en zelfs complimenterend. Als familiebrouwerij, die staat voor verbinding en cohesie in de samenleving -maar zeker ook met onze medewerkers in onze eigen brouwerij- vinden we het dan ook belangrijk hier een bijdrage aan te leveren.’

Michelle Meens vertelt met trots: ‘Door onze marketing op een creatieve manier in te zetten, blijven wij dicht bij onze kernwaarden als familiebrouwers. Samen genieten is één van de belangrijkste uitgangspunten voor deze campagne. Geven is leuker dan krijgen, speelt hierbij ook een belangrijke rol. Een moment van samen bezinnen en relativeren, aan het einde van het jaar, maakt onlosmakelijk deel uit van de campagne.’

Conclusie; breng de feestdagen door met een klein gezelschap en geniet van elkaar. Geniet van een mooi gedekte tafel, een lekker glas bier en een goed gesprek. Bekijk de volledige Alfa Kerstcollectie op hun website. 

"Van onze familie tot jouw familie"

Cookie instellingen