Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bavaria boos op Zoom.nl over Waater-foto

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bavaria boos op Zoom.nl over Waater-foto

20 maart 2007 om 12:27

Bierbrouwerij Bavaria heeft overwogen juridische stappen tegen fotosite Zoom.nl. Aanleiding was een foto op de site die als eerste zoekresultaat verschijnt bij Google.

Bavaria boos op Zoom.nl over Waater-foto

De hele zaak speelt rond een nieuw merk dat Bavaria dinsdag introduceert onder de naam Waater. Dit is dus geen bier, maar mineraalwater (jaja, Bavaria gaat de gezonde kant op). Wie op Google zoekt op naar waater, krijgt als eerste resultaat een link naar de fotosite Zoom.nl. De link leidt naar een foto van vieze, lege Waater-flessen. Bavaria zelf lijkt niet in de zoekresultaten voor te komen.

De bierbrouwer heeft dinsdagochtend contact gezocht met de redactie van Zoom.nl met de vraag de foto te verwijderen. Hoofdredacteur Remco de Graaf schrijft op het Zoom.nl-blog dat hij niet van plan is de foto te verwijderen. "Dat kan ik natuurlijk niet doen. Foto's verwijderen we alleen als ze tegen de richtlijnen van Zoom.nl zijn. Ik geloof niet dat een foto van een paar lege flessen water dat is."

Bavaria laat weten geen vervolgstappen tegen de site te ondernemen. "Het blijkt om een partij afgekeurde flessen te gaan", vertelt Inge van der Heijden van Bavaria. "De fotograaf heeft hier een artistieke foto van gemaakt bij de glasverwerkingsfabriek. We gaan hier verder niets aan doen."

Bron: www.webwereld.nl

Cookie instellingen