De opvolger van de Leeuwenhose van Bavaria wordt de EK-Toto. De Brabantse bierbrouwer is rond grote voetbalevenementen altijd bijzonder actief, maar trekt dit jaar maar liefst vier miljoen euro uit voor zijn promotie-activiteit rond het EK Voetbal.
De brouwer zet 40.000.000 flesjes in de markt met de zogenaamde Totodoppen. Iedere dop bevat EUR 0,10 aan speltegoed. Door de code in te voeren op de Bavaria Toto website bavariaektoto wordt het speltegoed geactiveerd. ''In totaal vertegenwoordigen de Totodoppen een waarde van 4 miljoen euro aan speltegoed" aldus Peer Swinkels van Bavaria. "Het is ongekend dat een bedrijf zoveel waarde beschikbaar stelt voor een promotie".'
Omdat het om een waardevolle actie gaat, heeft Bavaria zelfs Brinks Waardetransport ingeschakeld voor het vervoer van de kratten te verzorgen.
De Totodoppen zijn te vinden op de Bavaria kratten 12x30 en 24x30 en 6-pack malt. Vanaf week 16 zijn de actieverpakkingen verkrijgbaar in supermarkten in heel Nederland. De Totodoppen kunnen tot de EK finale op 29 juni 2008 ingezet worden. Bij iedere goed voorspelde wedstrijd wordt een geldbedrag uitgekeerd. De opbrengst van Toto komt geheel ten goede aan 19 goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid.