Bavaria is vorige week verkozen tot beste marketingbedrijf van 2010. Bavaria troefde onder andere Ditzo, Wehkamp en de Hema af.
Bavaria heeft de NIMA Award gewonnen voor beste marketingbedrijf van Nederland. Bavaria dankte zijn prijs voor een groot deel aan de oedige herpositionering die het in 2009 inzette en in 2010 uitrolde, zijn onconventionele marktbenadering, succesvolle introductie van producten, en natuurlijk de Dutch Dress, die tijdens het WK voor de meest besproken marketingactie wereldwijd zorgde.
Lees ook
Bavaria heeft in tijden van economische crisis geïnvesteerd en gekozen voor een nieuwe kleur, wat heeft geleid tot een succesvolle restyling van het merk. De introductie van het Bavaria 0.0% witbier en een grootse omruilactie, waarbij in de 13 grote steden maarliefst 50.000 kratten van concurrentbieren zijn omgeruild voor de – inmiddels herkenbare – blauwe Bavaria-kratten hebben ook bijgedragen aan het winnen van deze prestigieuze prijs. Maar de knaller op de vuurpijl was natuurlijk de briljante actie tijdens het WK voetbal 2010: de Bavaria rokjes. Het grote Heineken, dat vele miljoenen euro’s in sponsoring rondom het grootste evenement ter wereld heeft gepompt, is de loef afgestoken met deze ogenschijnlijk simpele campagne. Maar je moet het maar bedenken. En zoals marketingdirecteur Frenkel Denie terecht zegt: ‘Wij kunnen het verzinnen, maar je moet ook lef hebben om het vervolgens te doen.’
Bavaria heeft deze prijs helemaal verdiend, gefeliciteerd!