Dronken websites testen
Wil je weten hoe simpel en gebruiksvriendelijk je website precies is? Hiervoor kun je ontwikkelaar Richard Littauer inschakelen. Voor een kleine vergoeding van $250,- per website slaat hij een heleboel bier in, wordt dronken en schrijft een review over je site.
The user is drunk
Het project heet The user is drunk en gaat uit van het idee dat elke website makkelijk in gebruik moet zijn. Zo makkelijk, dat zelfs iemand die dronken is ermee uit de voeten kan. "Ik stuur je een document met punten waarvan ik denk dat de website verbeterd kan worden," schrijft Littauer. "Daarbij krijg je een screencast van hoe ik door de site navigeer."
Verantwoord drinken
Het is een apart idee, maar Richard Littauer belooft het echt te doen. Hij heeft zelfs een extra mogelijkheid om de site te testen door middel van een andere drank dan bier. Hij zegt overigens wel dat hij verantwoord werkt: "Ik doe dit eens of tweemaal per week en limiteer het aantal klanten." Wij zeggen: topbaan!