Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bierbrouwerij De Leeuw trekt unieke steun aan ondernemers door

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bierbrouwerij De Leeuw trekt unieke steun aan ondernemers door

19 mei 2020 om 16:10

Bierbrouwerij de Leeuw verlengt haar verregaande ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners die sterk getroffen zijn door de coronacrisis.

Haacht brouwerij
Tongerlo Blond brouwerij Haacht
Brouwerij Haacht

Bierbrouwerij De Leeuw trekt unieke steun aan ondernemers door

De Belgische familiebrouwerij die in Nederland opereert onder de naam Bierbrouwerij de Leeuw, verlengt haar verregaande ondersteuningsmaatregelen voor haar Nederlandse horecapartners die sterk getroffen zijn door de coronacrisis.

De bierbrouwer is in Nederland vooral bekend door haar merken Leeuw, Tongerlo en SUPER 8. De bieren zijn voornamelijk beschikbaar in de horeca, en nauwelijks in retail. Dat verklaart meteen waarom de brouwerij in Nederland nog een mooieportefeuille heeft van horecapanden, zowel in eigendom als in hoofdhuur.

De ondersteuningsmaatregelen

Haacht logoDe brouwerij bood als eerste brouwerij in Nederland reeds op 23 maart een ondersteuningsmaatregel aan. Horecaondernemers die huren van de brouwerij hoefden over de periode van 16 maart tot en met 6 april geen huurpenningen te betalen.

Toen de verplichte sluiting van de horeca verlengd werd tot 28 april, gaf de brouwerij ook over deze nieuwe periode dezelfde kwijting van 100%. Nu de voorgestelde opening is geagendeerd voor 1 juni zal de Brouwerij over de periode 29 april tot en met 19 mei wederom de huurpenningen kwijten. Daarmee is Bierbrouwerij De Leeuw de enige brouwer in Nederland die dergelijke verregaande steun verleent aan haar ondernemers.

Lees ook

Zelf betaalt de brouwerij de maandelijks door haar verschuldigde huurpenningen wél aan pandeigenaren door, tenzij deze laatste zelf de huurgelden gedeeltelijk of volledig kwijtscheldt.

Een echte horecabrouwerij

Daarnaast kondigde de brouwerij al op 16 maart aan om de betalingstermijnen voor alle facturen vanaf 9 maart tot en met 31 juli te verruimen. Als (voorlopig) laatste maatregel heeft de Brouwerij onlangs aan haar horecapartners aangegeven dat zij bierproducten uit haar assortiment, met een houdbaarheidsdatum tot en met 31 juli, kosteloos zal vervangen met nieuw,vers product.

Wij zijn een echte horecabrouwerij die de aan haar verbonden horecaondernemers blijvend wil ondersteunen in deze moeilijke tijden. Ieder horecaverkooppunt vertegenwoordigt op zijn eigen wijze een maatschappelijke en sociale schakel in de maatschappij. Bijvoorbeeld om met vrienden op stap te gaan, te vergaderen of om (café)sport te bedrijven. Dit mogen we niet verloren laten gaan en wij nemen daarin ons deel van de verantwoordelijkheid”, aldus Ernst Enter, Commercieel Directeur Horeca Nederland van De Leeuw / Haacht Nederland. "Wij doen hiermee dan ook wederom een beroep op alle andere ketenpartijen, om solidair te zijn met elkaar en daar waar mogelijk elkaar blijvend te steunen. Samen staan we sterk(er)!"