Carslberg bier

Carlsberg verkoopt meer speciaal- en alcoholvrij bier

De Deense brouwer Carlsberg heeft het afgelopen jaar meer omzet en winst behaald. Ze wisten meer bier te verkopen en zag vooral de vraag naar duurder bier stijgen.

07 februari 2019 om 10:57


Alcoholvrij- en speciaalbier

De totale bierverkoop van Carlsberg steeg met 5,2 miljoen hectoliter, namelijk naar 112,3 miljoen hectoliter bier in 2018. De verkoop van speciaalbier steeg met een kwart en de Deense brouwer wist hun de verkoop van alcoholvrij bier zelfs met een derde te verhogen. De nettowinst steeg met negen procent naar 5,4 miljoen Deense kronen. 

Carlsberg is onder andere eigenaar van de biermerken Tuborg, BrooklynGrimbergen, Kronenbourg en Jacobsen.

Jacobsen speciaalbier van Carlsberg

Nederlandse topman

Voor CEO Cees 't Hart zijn de cijfers een goed teken. Hij zette bij de Deense brouwer flink in op speciaalbieren en voerde sinds zijn aanstelling in 2015 verschillende veranderingen door. Hij is de eerste niet-Deense topman van de brouwerij.  

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Leffe

Vol leven: Vinyl
In de nieuwe reclame van Leffe genaamd Vol Leven staat de smaak van Leffe centraal. Leffe probeert aan te geven dat de échte Leffe smaak authentiek is.

Meer reclames van Leffe

Laatste reacties