Dat er geen nieuw seizoen is gekomen van de Nederlandse RTL-serie Oh Oh Cherso had niets met de kijkcijfers te maken, maar alles met de antidranklobby van de Stichting Verantwoordelijk Alcoholgebruik (Stiva). STIVA vindt het belangrijk dat consumenten beseffen dat alcoholhoudende drank een product is om met mate van te genieten, iets wat bij Oh Oh Cherso niet voorop stond. De stichting zou gedreigd hebben reclameblokken van de zender (RTL) die het progamma maakte te halen. Bij RTL worden die berichten ontkend.
Alcoholmisbruik
"Een programma als Oh Oh Cherso is veel bepalender voor de buitenwereld dan onze eigen reclame", aldus directeur Peter de Wolf op RTL. "Dit was een programma met promotie voor alcoholmisbruik. Daar zijn wij als sector niet blij mee. Het is goed dat we dit voor elkaar hebben gekregen."
Bij RTL zelf wordt bevestigd dat er is gesproken met Stiva en dat er inderdaad geen nieuw seizoen van 'Oh Oh Cherso' komt, maar dat het gesprek geen invloed heeft gehad op die beslissing.