Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Geen 16? Geen druppel

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Geen 16? Geen druppel

09 maart 2010 om 09:15

De oude slogan -Alcohol onder de 16, natuurlijk niet- heeft plaats gemaakt voor een nieuwe: -Geen 16? Geen druppel-

Nederlandse Reclamecode

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) ruilt haar eigen slogan in voor een gezamenlijk logo. Dit logo werd al op 17 december 2009 door minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet en STIVA-voorzitter Philip de Ridder getoond, maar vanaf 5 maart 2010 zal het logo door zowel overheid als bedrijven worden gebruikt. Dit zal waarschijnlijk niet per direct gebeuren, aangezien niet alle print en andere reclame zo snel kan worden aangepast.

Het voeren van het logo ‘Geen 16? Geen druppel’ is een verplichting die voortkomt uit de zelfregulering die de alcoholbranche zichzelf heeft opgelegd door middel van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken is onderdeel van de Nederlandse Reclamecode. Het bestuur van de Stichting Reclamecode heeft op 4 maart jl. goedkeuring verleend aan de vervanging van de ‘oude’ slogan door het logo. Concreet betekent dit dat het nieuwe logo te zien is in alle reclame- en andere uitingen van de alcoholbranche. Er geldt een overgangstermijn van 3 maanden voor televisie- en bioscoopcommercials en 6 maanden voor printreclame. Gedurende die periode zal het logo steeds vaker te zien zijn.

Cookie instellingen