Consumentenonderzoek wees uit dat de introductienaam Charli minder goed aansloeg. Jillz bevat 5 procent alcohol en is minder bitter dan bier. Een goed alternatief voor bier en wijn, aldus Heineken.
Het drankje is de afgelopen twee maanden getest in zeventien horecagelegenheden in Amsterdam en Deventer. De doelgroep bleek volgens een woordvoerster van het bedrijf breder dan verwacht. Maar liefst 75 procent van de respondenten vond het drankje lekker. Ook mannen bleken niet afkerig te zijn van Jillz, aldus woordvoerster Pascal van Ham van Heineken.
De naam Jillz maakt volgens het bedrijf direct duidelijk dat het verfrissend is en lekker koud gedronken moet worden. Het drankje komt tegen het eind van volgend jaar op de tap beschikbaar in circa 450 kroegen. De landelijke introductie begint komend voorjaar. Volgens Heineken komt uit de testfase naar voren dat Jillz ,,een groot volume potentieel'' heeft, maar het bedrijf wil niet zeggen op welke omzet het met het nieuwe drankje mikt.
Wij hebben Jillz / Charli in ieder geval nog nooit gedronken, maar we zijn wel benieuwd naar die typische smaak van nat van cider, gerstemout en sprankelend water, zoals Heineken het verwoord.