Grutte Pier Tripel 538

Gelimiteerde uitvoering van Grutte Pier Tripel etiket

Grutte Pier geeft een beginnend kunstenaar ieder jaar een podium om zichzelf te presenteren. Kasper van Dijk ontwierp voor de Friese brouwers een etiket voor hun Grutte Pier Tripel. 

06 februari 2019 om 10:48


Scratchboard Artist

Leeuwarder tekenaar/ illustrator Kasper van Dijk is in 1981 geboren in Arnhem. Het tekenen is hem met de paplepel ingegoten. Als zoon van Arno van Dijk (o.a. NRC, Volkskrant en Muziek Expres) werd er thuis elke dag getekend. Tijdens zijn studie HBO Communicatie stond het tekenen op een lager pitje.

Na het overlijden van zijn vader in 2014 heeft Kasper zich, met veel passie, toegelegd op het tekenen met de zeldzame techniek; scratchboard. Hij is op dit moment een van de weinige actieve scratchboard artiesten van Nederland. De stijl kenmerkt zich door verfijnde lijnen. ‘Mijn missie is om deze techniek nieuw leven in te blazen’. De eerste tekening die Kasper met de geërfde materialen maakte, was een portret van zijn vader Arno. Bekijk de website van Kasper voor meer informatie.

Heldenverhalen - Kasper van Dijk from Froukje van Wengerden on Vimeo.

Smaakbeleving

Wanneer je een bier drinkt dan zijn het je mond, neus en hoofd die de smaak creëren. De mond en neus spreken voor zich maar juist het hoofd willen we met dit bier extra stimuleren. Hoe je je voelt is enorm belangrijk voor wat je ervaart als je een bier drinkt. Door het etiket beschikbaar te stellen voor kunstenaars zullen er meer en andere emoties ontstaan die voor iedereen een verschillende smaakbeleving mee zal geven.

Grutte Pier 538, 539, etc...

De eerste Grutte Pier Tripel die een uniek etiket krijgt is gebrouwen in 2018, 538 jaar na de geboorte van Grutte Pier, en wordt nu uitgebracht. Ieder jaar wil de Friese brouwerij een andere kunstenaar de mogelijkheid geven om het etiket in te vullen. Ben of ken jij een kunstenaar? Denk hierbij aan tekenaars, maar ook fotografen, filmmakers, grafisch ontwerpers, schrijvers, dichters, schilders, iemand die ongelooflijk mooi kan breien. Je kunt het zo gek niet bedenken! Neem dan contact op met Frans Filius via info@gruttepierbrouwerij.nl.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Heineken Pilsener

The Prep Talk
José Mourinho, alias 'The Special One', speelt in de Heineken commercial 'The Prep Talk'. De reclame is gemaakt voor de Champions League van 2016-2017.

Meer reclames van Heineken Pilsener