Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

GfK voorspelt extra 10.000 verkochte thuistaps

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

GfK voorspelt extra 10.000 verkochte thuistaps

08 juni 2010 om 09:20

Tijdens het WK-voetbal zullen naar verwachting 75.000 extra televisies en 10.000 biertapsystemen voor thuis worden verkocht aan Nederlandse consumenten

biertapsystemenbiertapsystemen

GfK Retail and Technology lanceert dit jaar voor het eerst een ‘WK-barometer’ waarin gedurende het WK iedere week de verkoop van WK-gerelateerde producten als televisies, biertaps, sportboeken, –dvd’s en –muziekhits wordt gemeten.

Een succesvol WK is uiteraard niet mogelijk zonder een uitbundige hoeveelheid bier en snacks! Retailers in de consumentenelectronicasector grijpen het WK aan om de consument gelegenheidscomninaties aan te bieden: een tv plus een biertap, een friteuse of een barbecue. GfK Retail and Technology verwacht dat er in de komende twee maanden (WK-periode + vaderdag) zo’n 10.000 thuis-biertapsystemen zullen worden verkocht. 

Lees ook

De komende week zal voor Nederlandse non-foodretailers het spannendst zijn: de ervaring leert dat in de week vóór de start van een groot voetbalevenement de grootste stijging in de verkoop van bijvoorbeeld televisies en thuistaps wordt geboekt.

Ook de entertainmentindustrie springt dankbaar in op het WK. Het bestverkocht album op dit moment is "538 WK 2010 hits” terwijl de strijd om dé WK-hit van 2010 gaat tussen het officiële WK-lied "Wavin' Flag" van K'naan, "Waka Waka" van Shakira en onze eigen Wolter Kroes met zijn 2010-editie van "Viva Hollandia".

Het officiële WK-boek “2010 FIFA World Cup South Africa” doet het prima in de de boekhandel, net als de dvd "Destination South Africa" (portretten van 100 spelers die naar het WK gaan). Zelfs gamers zijn in de ban van het WK: de speciale WK-editie "2010 Fifa World Cup South Africa" werd de afgelopen maand ruim 30.000 keer verkocht.

Cookie instellingen