Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Grolsch en Jumbo in Goor lanceren unieke bierbeleving

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Grolsch en Jumbo in Goor lanceren unieke bierbeleving

03 maart 2021 om 09:44

Jumbo Leussink in Goor en Grolsch lanceren een unieke bierbeleving bij de supermarkt. Van gerst, water en hop tot een afgevulde beugelfles.

Bierbeleving grolsch bij jumbo in Goor
Grolsch Logo
Grolsch Brouwerij

Duurzame supermarkt

Achter de bestaande Jumbo supermarkt in Goor is vanaf vorig jaar hard gewerkt aan het neerzetten van een volledig nieuwe Jumbo supermarkt. De broers Tijn en Niek Leussink openen een zeer duurzame supermarkt in het meest duurzaamste supermarktpand van de Benelux. Hun passie voor bier en de relevantie van de biercategorie in de regio hebben geresulteerd in een unieke bierafdeling. Het brouwproces staat hier centraal, met echte ketels en een heuse afvullijn. Ook de duurzaamheidsambitie van beide partijen is hierin duidelijk zichtbaar.

Opening

Na 10 jaar voorbereiden en een bouwtijd van 1 jaar opende Jumbo Leussink vandaag in Goor haar deuren van deze supermarkt met de nieuwste snufjes en koeltechnieken op gebied van duurzaamheid . Deze supermarkt zal dé blikvanger zijn van het supermarktaanbod in de gemeente Hof van Twente. In het volledig nieuwe pand zullen naast een Jumbo ook een Gall & Gall en Etos gevestigd zijn. En in het horecagedeelte “De huiskamer van Leussink” kunnen klanten terecht voor een hapje en een drankje.

Lees ook

Bier is een ambacht

Grolsch logo Grolsch wil samen met Jumbo Leussink laten zien dat bier een prachtig natuurproduct is en het brouwen van bier een waar ambacht. We nemen de klant mee van ingrediënten naar brouwketels, tot aan een heuse afvullijn.” aldus Mirjam Fischer, Category Manager Retail bij Grolsch. “Grolsch heeft een zeer ambitieuze duurzaamheidsambitie: vanaf 2025 willen we volledig CO2 neutraal kunnen brouwen. In deze opstelling laten we op een originele manier zien hoe Grolsch hieraan werkt en waar we op dit moment staan. Ook zorgen we ervoor dat de klanten geïnspireerd raken en goed geïnformeerd worden over het assortiment. Dit doen we middels de bierapp Untappd, waarin informatie over de bieren beschikbaar is en echte bierliefhebbers de bieren beoordelen. Deze app is op schermen toegankelijk in de winkel, zodat bij twijfel of ter inspiratie alle informatie altijd voorhanden is voor de klant.”

Gezamenlijke duurzaamheidsambitie

Mede-eigenaar Tijn Leussink stelt: “In 2017 hebben we samen met Grolsch een belevingsconcept voor de biercategorie ontwikkeld voor onze winkel in Haaksbergen. Dit succesvolle concept hebben we inmiddels uitgerold in onze andere Jumbo Leussink supermarkten. Tijdens het maken van de plannen voor deze nieuwe, duurzame supermarkt in Goor, werd al snel duidelijk, dat we de categorie bier er opnieuw echt uit wilden laten springen. In deze 2.0 versie staat niet alleen beleving, maar ook duurzaamheid centraal. Samen met Grolsch en het creatieve bureau Artica hebben we een zeer vernieuwend bierbelevingsconcept ontwikkeld die perfect aansluit bij onze gezamenlijke duurzaamheidsambitie en ons marktgebied.“