Die divisie heet echter de Jupiler League, naar de gelijknamige sponsor. Saillant is dat Jupiler eigendom is van Inbev, de brouwerij die door te klikken een miljoenenboete uit Brussel voorkwam, terwijl Grolsch 32 miljoen boete moet betalen
Als sponsor van de kampioensploeg uit Doetinchem gaf Grolsch in de Achterhoekse supermarkten een kampioensglas cadeau bij aankoop van een kratje bier. Zowel op de verpakking als het glas prijkt het opschrift ‘De Graafschap kampioen eerste divisie 2006-2007’. Volgens een woordvoerster van Grolsch wilde het bedrijf ‘uiteraard niet de naam van een van onze concurrenten’ op het glas plaatsen. „Bovendien is met de naam eerste divisie voor iedereen helemaal helder wat daarmee bedoeld wordt”. De actie was overigens dermate succesvol dat het glas binnen twee weken was uitverkocht. Dus je jas kan weer uit en je hoeft niet direct naar de supermarkt te rennen.
Bron: TC Tubantia