Marketingdirecteur Jan Nales van Grolsch: "Kritische tongen beweren dat Nederland steeds meer aan het vervlakken is. Winkelstraten zien er bijna overal hetzelfde uit en dezelfde Ikea boekenkast siert vele huiskamers. Wij willen in Eigen.Zinnig magazine laten zien dat Nederlanders wel degelijk eigenzinnig zijn. De lancering van dit magazine vormt de kick-off van een nieuwe merkcampagne van Grolsch, waarin we proosten op de eigenzinnigheid die overal en in iedereen te vinden is".
Hoewel Grolsch initiator is van het blad, wordt het een zogeheten neutraal “non-branded” magazine. Op de cover van het tijdschrift staan acteur Tygo Gernandt en zangeres Sanne Hans, beter bekend als Miss Montreal. Het magazine is verdeeld in vijf verschillende secties; muziek, cultuur, karakter, culinair en ondernemerschap. Iedere deel wordt geopend door een BN’er. Naast Hans Gernandt zijn dat schrijver Joost Zwagerman, ondernemer Rick Engelkes en topkok Sergio Herman.
Het tijdschrift is vanaf medio juli verkrijgbaar bij 3.000 verkooppunten door heel Nederland. Het blad telt 148 pagina’s en verschijnt in een oplage van 50.000 stuks. De verkoopadviesprijs is 4,95 euro.