Verschillende biersoorten

Grote bierproeverij live op Facebook

Ter lancering van de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’, organiseren de Brouwers van Nederland en MITRA op vrijdag 19 mei een grote online bierproeverij.  Hier is aan deel te nemen via Facebook Live.

17 mei 2017 om 12:13

Proeverijpakket van Mitra voor Online ProeverijTijdens de proeverij die live op Facebook wordt uitgezonden, behandelt biersommelier Anneke Staals de zes biercategorieën aan de hand van zes bijpassende bieren. Deelnemers kunnen vooraf bij MITRA het speciale proeverijpakket voor € 9,99 kopen, met daarin de bieren die tijdens de online proeverij geproefd worden.

De zes biercategorieën zijn door bierexperts, kleine en grote brouwers gedefinieerd en bieden de basis voor de ‘Dat Smaakt naar Bier’-campagne. Doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de verschillende typen bier en de mogelijke combinaties met eten. Deze bier-foodcombinaties krijgen ook veel aandacht tijdens de Facebook-proeverij, die tevens ruimte biedt voor interactie. Zo kunnen deelnemers onder de video hun vragen stellen waarvan enkelen door biersommelier Anneke beantwoord zullen worden.

Campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "Het bieraanbod in Nederland neemt met de dag toe, wat het steeds moeilijker maakt een keuze te maken. Met de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ slaan de Brouwers van Nederland de handen ineens om de consument daarbij te helpen.

Bierproeverij op Facebook Live op 19 mei

Er zijn zes biercategorieën gedefinieerd (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend) aan de hand waarvan de consument wordt meegenomen op ontdekkingstocht door het bierschap. Daarnaast wordt de focus gelegd op de vele momenten en gerechten waar een passend bier voor is. Achter de website www.datsmaaktnaarbier.nl gaat een grote database met bieren schuil, waarin men op eenvoudige manier biersuggesties vindt bij verschillende food-categorieën."

Bierproeverij op Facebook Live

Week van het Nederlandse BierOp vrijdag 19 mei om 20.00u wordt live op de Facebook-pagina van de Week van het Nederlandse Bier een speciale ‘Dat Smaakt naar Bier’-proeverij gehouden. Anneke Staals, biersommelier van Mitra licht toe: "In het kader van de campagne en de proeverij heeft MITRA een proeverijpakket ontwikkeld, met daarin uit elke categorie één bier.

Tijdens de live proeverij op Facebook nemen we de kijkers mee langs al deze bieren, de mogelijke combinaties met food en beantwoorden we vragen van kijkers. Het proeverijpakket kan online worden besteld of gekocht worden in de één van de MITRA-filialen. Men kan via dit Facebook Event op de hoogte blijven van het nieuws rondom de proeverij."

Over de Brouwers van Nederland en Mitra

Er zijn in Nederland inmiddels meer dan 400 brouwerijen die een enorme verscheidenheid aan mooie bieren brouwen. Voor de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ hebben de brouwers de handen ineen geslagen om de consument op een eenduidige manier te informeren over de mogelijkheden van bier.

Deze Facebook Live Proeverij wordt in samenwerking met MITRA georganiseerd en is de eerste actie vanuit de campagne. MITRA is pionier op het gebied van de nieuwe biercategorie-indeling en kan daarom als geen ander de kennis van consumenten over het Nederlandse bierschap helpen vergroten.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Stella Artois

Super Bowl 2011 - Stella Artois
Dit is een Commercial van Stella Artois, die tijdens de Super Bowl 2011 gepresenteerd is.

Meer reclames van Stella Artois

Laatste reacties