Heineken heeft vandaag de halfjaarcijfers over 2010 gepresenteerd en het concern heeft 7,52 miljard euro aan bier verkocht, wat een winst opleverde van 621 miljoen euro. Met deze winst kunnen meer dan 60 miljoen kratjes (Heineken) bier gekocht worden. En dan hoeven ze het nog niet eens in de aanbieding te kopen ook...
In het eerste halfjaar van 2009 boekte Heineken een winst van 483 miljoen euro. Wat dat betreft gaat het dus erg goed met Heineken. In totaal verkocht Heineken 63,9 miljoen hectoliter bier, dit is wel een kleine daling (3,9%) tov vorig jaar. Consumenten in met name Europa en de Verenigde Staten lieten de veelal iets duurdere Heinekenbiertjes staan voor goedkopere alternatieven. Ook werden in een aantal belangrijke markten de accijns op alcohol verhoogd.
Maar met de aankoop van Femsa heeft Heineken meer verkoop mogelijkheden in de opkomende biermarkten in Latijns-Amerika. Want als je het biervolume van Femsa meetelt in de cijfers dan is er sprake van een groei van 5,3%.
Over heel 2010 verwacht Jean-François van Boxmeer, de CEO van Heineken, de nettowinst met minimaal dubbele cijfers zal toenemen.