Omdat de Heineken Delivery Men een telefoon met ingebouwde GPS bij zich dragen tijdens hun bezorgronde, zijn ze door iedereen live te volgen. Met deze online campagne geeft de bierbrouwer op bijzondere én letterlijke wijze invulling aan de slogan ‘Serving the planet’.
Iedere dag gaan de bezorgmannen van Heineken op pad om er in het hele land voor te zorgen dat geen café zonder bier, fris en andere dranken zit. Niet eerder waren ze echter live te volgen. Diederik Vos, brand manager bij Heineken: ‘Voor de Delivery Men campagne is een van de meest fascinerende technologische ontwikkelingen van dit moment in Heineken.nl geïntegreerd: geotracking, oftewel geoblogging. Via een mobiele telefoon met GPS is je positie op een aantal meters nauwkeurig continu live via internet te volgen. De Delivery Men kunnen bovendien op elk gewenst moment foto’s nemen die meteen op Internet worden gepubliceerd, precies op de plek waar de foto is genomen.’
Bezoekers van de site worden actief bij de Delivery Men betrokken. Rogier Vijverberg van reclamebureau Qi: ‘We hebben een bijzonder concept rondom de technologie en het thema Serving the Planet ontwikkeld. Op Heineken.nl kun je aan de hand van hints raden naar welke locatie de Delivery Men op weg gaan. Daarvoor hebben we bijna 500 Heineken locaties op de kaart geplot. Bezoekers worden uitgedaagd zo snel mogelijk de volgende bestemming te raden.’ Wie dat lukt, maakt kans op een van de Nokia N95 toestellen, het toestel dat wordt gebruikt in de campagne.