Heineken presenteerde afgelopen woensdag een nieuwe designfles: de I-CONE.
Lees ook
'Heineken serving design'... de aluminium I-CONE is de opvolger van de Paco, het speciale flesje voor ‘high-end’ horecagelegenheden, dat sinds 2002 wordt verkocht. Het nieuwe flesje is –net als de Paco- ontworpen door Franse designer Ora-Ito, die onder andere ontwerpt voor Gucci, Adidas en Louis Vuitton. Het nieuwe flesje is van aluminium en loopt taps toe.
De I-CONE wordt vanaf maart dit jaar verkocht in exclusievere uitgaansgelegenheden als Jimmy Woo, Club NL, Escape en hotel Arena in Amsterdam. Voor de zomer van 2008 moeten zo’n 250 clubs, bars en hotels de fles gaan aanbieden.
De Paco werd al snel na lancering gekopieerd door andere drankfabrikanten. Reden voor Heineken om nu met een nieuw design te komen, aldus Floris Cobelens, marketingmanager Heineken.
Adviesprijs: 3,50 euro, en dat is 50 cent goedkoper dan de Paco. Cobelens: ‘Vier euro bleek net het verschil te maken tussen wel of niet kopen. En in Nederland willen mensen nog steeds niet teveel betalen voor een drankje in een uitgaansgelegenheid, in ieder geval minder dan in steden als Londen en Parijs.’
De I-CONE zal waarschijnlijk niet in de supermarkt en slijterij te koop zijn.