Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken moet zich meer gaan focussen op bier

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken moet zich meer gaan focussen op bier

19 november 2010 om 09:33

Coen Dekker, brandmanager beer image bij Heineken, constateert dat de bierbrouwer wellicht is doorgeschoten met het bouwen van merken. Het is hoog tijd om te focussen op het product bier!

Heineken moet zich meer gaan focussen op bier

De laatste tijd werden diverse neven producten geïntroduceerd door Heineken, zoals de Heineken Creditcard en de online Heineken Community. Volgens Coen Dekker, brandmanager beer image, zitten consumenten daar niet altijd op te wachten en verlangen in eerste instantie een lekker biertje. Klinkt logisch...

De consumptie van bier is gedaald van gemiddeld 90 liter per Nederlander in 1995 naar 70 liter per jaar nu. De merken Jupiler en Hertog Jan slagen er wel in om te groeien. Dekker meent dat die merken in het gat sprongen dat Heineken liet liggen, door in hun campagnes te communiceren over het ambachtelijke en goede van bier. Als de markt jaarlijks 1% verliest dan houdt de bierindustrie het niet nog één eeuw vol.

Lees ook

Dat gaat uiteraard niet gebeuren, maar Dekker vindt het belangrijk om de rekensom te maken zodat de urgentie van de zaak in alle geledingen doordringt. Heineken is te veel een marketingbedrijf geworden en moet weer bierbrouwer zijn. Het is zijn taak bij Heineken om de business te vergroten, bijvoorbeeld via een beter imago van bier of door alternatieve drinks te lanceren die de categorie stimuleren. 

Heineken is nu hard bezig om o.a. twee ciders te promoten, Jillz (voor vrouwen) en Strongbow Gold (voor mannen). Maar of daar nu marktaandeel mee gewonnen kan worden?

Bron: Retailactueel

Cookie instellingen