Isabelle Spindler-Jacobs (directeur Retail Heineken Nederland) is niet gelukkig met de inspanningen die supermarkten leveren om biermerken te promoten.
Dat zegt Isabelle Spindler-Jacob (in 2010 Topvrouw van het jaar) in een interview met Foodmagazine. Volgens haar ‘is er voldoende nieuws over bier, maar brengen supermarkten het niet’. Heineken krijgt volgens de directeur retail onvoldoende de mogelijkheid om het verhaal achter bier te vertellen aan de consument. Spindler wijst naar wijn en vers, waar die mogelijkheden wel worden geboden. Bier moet in het schap gerangschikt worden op merk en de supermarkten moeten meer rekening houden met de verschillende seizoenen en de daarbij horenden bieren.
Het aantal supermarkten dat het wel goed invult is beperkt. De Jan Linders in Herten springt er volgens Spindler uit. Daar is voldoende beleving gecreëerd rondom het bierschap. De Heineken-topvrouw noemt out-of-stock eveneens als een grote ergernis van bierbrouwers. Met dat laatste zijn we het zeker eens!