Uit 36 genomineerden is Heineken de winnaar geworden van de Gouden Loeki verkiezing van de STER. Heineken won met het bekende spotje Walk-in fridge.
Maar liefst 1,3 miljoen mensen bekeken de uitzending en zagen dat Heineken er met de 1e prijs vandoor ging. De tweede plaats was ook voor een biermerk, namelijk Brand. Zie hieronder het winnende filmpje en de volledige uitslag.
Lees ook
De volledige uitslag van de Gouden Loeki 2009: 1. Heineken - Walk-in fridge 2. Brand - Limburg 3. Beter horen - Suarez 4. Bol.com - Zak van Sinterklaas 5. Hi - Pokkie Foetsie 6. Heineken - Walking fridge 7. KPN - Starterspakket 8. LOI - Italiaans restaurant 9. Suzuki - Rubensville 10. KPN - Verstoppertje 11. Bavaria - Druppel 12. WNF - Aap in Nood 13. AH - Voetbalplaatjes 14. Pink Ribbon - Twee vriendinnen 15. Bavaria - Coming out of the fridge 16. Pearle - Banketbakker 17. Audi - Take me riding 18. KPN - Gele tas 19. KPN - Fietsvakantie 20. AH - Ciske de Rat 21. ABN Amro - Opblaasbank 22. Fleurop - Schilder 23. Ministerie van Binnenlandse Zaken - Discriminatie 24. KPN - Fons is beter 25. Coca Cola - Mission Impossible 26. AH - Spotlightpeer 27. KPN - Computerhulp 28. AH - Hamsteren 29. M&M's - Mona Lisa 30. KPN Bedrijfsbundel 31. Imtech - Jacht 32. Heineken - Dansje 33. Intergamma - Klusheld 34. C1000 Zomer verrassingspakket 35. Skyradio - @work 36. KPN - Buitenland bellen