Hoegaarden Citron (3 procent) is een witbier dat als eerste met de smaak van citroen en limoen op de markt komt. Dit bier zal half april als 6-pack verkrijgbaar zijn bij de supermarkt en slijterijen.
Ook Hoegaarden Rosé (4,5 procent) is medio april verkrijgbaar als 6-pack bij de supermarkt. Het witbier heeft een fruitige smaak door een mix van rode vruchten, waaronder frambozen. Hoegaarden volgt hiermee Heineken, die al eerder een rosé-variant van Wiekse Witte introduceerde.
Hoegaarden begint de komende maanden een aantal acties om de witbieren te promoten. Zo zal, gelijktijdig met de introductie in april, bij 75.000 kratten Dommelsch een 30cl fles Hoegaarden Rosé worden toegevoegd. In de zomer wordt bij 75.000 kratten Dommelsch een 30cl-fles Hoegaarden Citron toegevoegd. Bij deze kratten zit ook een kaart voor 1,50 euro korting bij de aanschaf van een sixpack Hoegaarden Rosé of Citron.
Liefhebbers van beide merken kunnen op de pagina met alle bier reclames zien waar het bier het goedkoopst is.