Afgelopen woensdag tijdens de oefeninterland Nederland - Mexico stonden 51 vrouwen in de DutchDress van Bavaria. De KNVB en Heineken zijn not amused.
Lees ook
Tijdens de oefenwedstrijd tussen Nederland en Mexico in aanloop naar het WK in Zuid-Afrika trokken enkele Nederlandse dames de aandacht door tijdens de wedstrijd kledingstukken uit te trekken. Dit tot groot vermaak van het publiek dat daarbij niet alleen een gratis (zeer beschaafde) strip-act kreeg te zien, maar ook meteen reclame voor biermerk Bavaria kreeg voorgeschoteld.
Bavaria-directeur Swinkels heeft gezegd dat het hier om een actie van een dispuut gaat: ‘Die meiden zijn van een studentendispuut en hebben alles zelf betaald, hoewel we het natuurlijk wel leuk vinden.’ Maar het blijkt echter om een marketing stunt te gaan van Bavaria. Heineken is de officiële sponsor van de KNVB en volgens dagblad De Telegraaf zat 'de KNVB-top zich op de tribune te verbijten terwijl de Bavaria-dames de show stalen'. De Heineken-directie zegt officieel van niets te weten, maar volgens ingewijden zaten ze zich net als de KNVB-mensen 'kapot te ergeren' in het stadion.