Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Marktaandeel biermerken uitgaansgelegenheden 2008

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Marktaandeel biermerken uitgaansgelegenheden 2008

18 maart 2009 om 14:29

Uit de bierenquete 2008 van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) blijkt dat Heineken nog steeds het grootste marktaandeel heeft.

Marktaandeel biermerken uitgaansgelegenheden 2008
Heineken blijft het grootste biermerk van Nederland met een marktaandeel van maar liefst 29%. Heineken is ook eigenaar van Brand en Amstel en met beide merken samen heeft de brouwer zelfs meer dan 50 procent marktaandeel. Dit blijkt allemaal uit de bierenquête 2008 van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Ruim twaalfhonderd ondernemers deden mee aan het onderzoek.
 
De complete tabel van het marktaandeel van 2008:
 
Plaats Biermerk Marktaandeel 2008 Marktaandeel 2006
1 Heineken 29% 33%
2 Amstel 14% 14%
3 Grolsch 11% 11%
4 Dommelsch 10% 13%
5 Jupiler 8% 4%
6 Brand 7% 7%
7 Hertog Jan 7% 5%
8 Bavaria 6% 6%
9 Gulpener 3% 2%
10 Lindeboom 0% 1%


 

Cookie instellingen