Nederlands Bierproeffestival wederom een succes

Bierproeffestival Den Haag

16 mei 2017 om 15:31
Evenementen

Het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag heeft wederom een succesvolle editie beleefd.

Het is traditioneel het startschot voor de Week van het Nederlandse Bier

Al een aantal dagen voor het festival waren twee van de drie avonden uitverkocht. Uiteindelijk bezochten zo'n 6.500 bierliefhebbers het Nederlands Bierproeffestival, dat van 11 t/m 13 mei plaatsvond. Het jaarlijks terugkerende evenement werd geopend door burgemeester Pauline Krikke en markeerde tevens de start van de Week van het Nederlandse Bier.

Henri Reuchlin en Burgemeester Krikke van Den Haag

Veel biersoorten

Bezoekers konden drie dagen lang genieten van meer dan 250 biersoorten, heerlijk eten van diverse foodtrucks en verschillende masterclasses die werden gegeven door ervaren bierkenners. De Week van het Nederlandse Bier duurt nog tot en met 21 mei.

Door heel Nederland worden zo’n 100 bier-activiteiten georganiseerd om de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier te laten ervaren. Traditiegetrouw sluiten de Nederlandse Brouwerijdagen ‘De Week’ af; ruim 100 Nederlandse brouwerijen openen van 19 t/m 21 mei hun deuren voor het publiek.

Trots

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "Het is nu de 6e keer dat Nederlandse Brouwers het openingsfestival in de Grote Kerk organiseert. We zien de interesse van de consumenten in Nederlands bier elk jaar verder groeien en het bierproeffestival is de perfecte mogelijkheid om met een proefglaasje op ontdekkingstocht te gaan. Sfeerimpressie Bierproeffestival 2017  in Den Haag

Er is een enorm divers aanbod en de kwaliteit is ook erg goed. Veel aanwezige bieren hebben bijvoorbeeld een gouden medaille gewonnen in hun biercategorie tijdens de Dutch Beer Challenge. Als ik hier rondloop, kan ik alleen maar heel trots zijn op de Nederlandse biercultuur."

Week van het Nederlandse Bier Activiteiten

Week van het Nederlandse Bier 2017De Week van het Nederlandse Bier viert bier van eigen bodem. Dit jaar staat ‘De Week’ in het teken van de combinatie van bier en spijs. Horeca-ondernemingen en organisaties door heel Nederland doen mee aan de Week van het Nederlandse Bier door o.a. bierworkshops, festivals, proeverijen, bierwandelingen, rondleidingen in brouwerijen en bierdiners te organiseren.

Middels zo’n 100 verschillende activiteiten ontdekt de consument de veelzijdigheid van Nederlands bier. Ter afsluiting van de Week van het Nederlandse Bier, openen brouwerijen door heel het land hun deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (19 t/m 21 mei). Voor een compleet overzicht van alle activiteiten zie www.weekvanhetnederlandsebier.nl 

Reageer

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Heineken

Champions Leauge Commercial 2015
Wat doe je als je geen goed bereik hebt en je wilt de Champions League zien met een biertje.

Meer reclames van Heineken