Eigenlijk was de bekendmaking van het nieuwe logo van Gulpener bedoeld voor aankomend weekend. Maar het nieuwe shirt van trotse brouwmeester Jan-Willem den Hartog verklapte het al een week eerder.
Tijdens een excursie voor zo'n twintig bierambassadeurs van de Stibon door de hoptuinen van het Limburgse biermerk Gulpener afgelopen weekend was er voor de oplettende kijker een leuk nieuwtje te ontdekken. Op het poloshirt van brouwmeester Jan-Willem den Hartog stond namelijk het nieuwe logo.
Lees ook
Nieuw logo, nieuw poloshirt
Hoewel de bekendmaking van het nieuwe logo pas voor aankomend weekend op de planning stond, zag een oplettende bezoeker het logo op het nieuwe poloshirt van de brouwmeester staan. Dus toen er vragen werden gesteld kon de brouwmeester zijn trots niet meer onderdrukken.
De vrije brouwer
Het nieuwe logo bestaat uit drie onderdelen. De naam Gulpener wordt weergegeven in strakke letters. Daarboven wordt de rijke historie benadrukt: "Anno 1825" laat weten dat ze in Gulpen al heel lang mooi bier brouwen. Meest opvallend is het onderschrift bij het logo: "De Vrije Brouwer". Volgens Den Hartog betekent dit dat Gulpener zich niet laat leiden door het snelle kapitaal en dat niet aandeelhouders, die voor het snelle rendement gaan, de dienst uitmaken. Het familiebedrijf Gulpener is onafhankelijk en staat voor duurzaamheid.
Links het oude logo - rechts het nieuwe logo van Gulpener