Speciaalbieren winnen aan populariteit en dat is ook merkbaar in de supermarkt. Verschillende supermarkten laten weten dat de vraag naar speciaalbier toeneemt.
Speciaalbier bij AH en Vomar
Bij Albert Heijn groeit de verkoop van speciaalbier en alcoholvrij bier met ongeveer 20%. Ook Vomar ziet 'een sterke omzetgroei' in bier, en dan specifiek speciaalbier. Dat gaat vaak ten koste van de omzet in andere dranken. Bij Vomar gaat de verkoop van bier ten koste van de omzet in wijn en gedestilleerde dranken.
Speciaalbieren interessant
Voor supermarkten zijn speciaalbieren erg interessant. Aangezien pils vaak in de aanbieding is, is de marge niet heel hoog voor supermarkten. Het idee bij het stunten met de pilsprijzen is dat consumenten ook andere producten kopen.
Lees ook
Op speciaalbier kunnen supermarkten echter wel een royale marge realiseren. De biertjes worden meestal per stuk verkocht en het aanbod wordt afgestemd op de regio waarin de winkel zich bevindt.
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
Kelvin (gast) op 20-07-2017 om 13:44:25
Wij drinken ook steeds meer speciaalbier thuis! Goede zaak, lekker, helemaal goed :)