De trend dat consumenten steeds meer lokale, biologische en natuurlijke producten kopen, is ook goed te merken bij de brouwer van het enige biologische, glutenvrije en Fairtrade gecertificeerde pils ter wereld. Over het eerste halfjaar van 2014 is al meer pils verkocht dan over het hele jaar 2013. Retailers pikken de trend op. Vanaf deze week ligt het bier in ruim 400 Albert Heijn supermarkten.
Mongozo
Lees ook
src="/images/fck/images/nieuws/mongozo%20bier.jpg" style="width: 200px; height: 372px;" title="Mongozo bier" />
Mongozo bestaat sinds 1994. Sinds september 2010 is Mongozo Premium Pilsener op de markt geïntroduceerd. Naast het pils bestaat het assortiment ook uit de exotische biersmaken: Mango, Banaan, Kokosnoot, Quinua en Palmnut.
Vijf van de zes bieren zijn Fairtrade gecertificeerd en herkenbaar aan het Max Havelaar keurmerk op het etiket. De ingrediënten en traditionele recepturen zijn natuurlijk en afkomstig uit exotische culturen. De bieren worden gebrouwen bij Brouwerij Huyghe.
Steeds meer vraag naar Mongozo
“Wij constateren een explosieve vraag naar onze Mongozo Premium Pilsener in binnen- en buitenland. Het pils is al in ruim 30 landen verkrijgbaar van Finland tot Spanje en van China tot Brazilië. In Nederland werd het al verkocht bij Mitra, Ekoplaza, Sligro en Marqt en daar komen nu dus ook 400 AH supermarkten bij. Daarmee is het bier in één klap in heel Nederland voor een groot publiek te koop. Met name voor mensen die graag een eerlijk bier willen kopen en of coeliakie patiënt zijn biedt de brede Nederlandse verkrijgbaarheid uitkomst”, aldus directeur Jan Fleurkens van Mongozo.
Fleurkens vervolgt: “Naast pils hebben wij ook exotische fruitbieren in ons assortiment die Max Havelaar gecertificeerd zijn. Deze worden gedronken uit een kokosnoot, wat het drinken van onze bieren extra bijzonder maakt. Mede hierdoor stijgt ook de verkoop van deze bieren enorm. Wij hebben innovatie en duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staan en willen onderscheidende producten vermarkten.”