Uiltje brewing company start met uniek vers bier concept

Uiltje brewing company start met uniek vers bier concept

Vanaf September start Uiltje Brewing company met het Fresh & Fast programma waarbij zij hun bieren de dag van afvul thuis bij de consument kunnen bezorgen. Met als doel heel Nederland laten zien hoe een verse IPA gedronken moet worden. 

17 augustus 2018 om 16:57


Fresh & Fast programma van 't Uiltje

Volgens eigenaar en bedenker Robbert Uijleman is dit Fresh & Fast programma dé manier om thuis van de meeste verse en hoppige bieren te genieten. De pakketten met blikken worden op donderdag in alle vroegte afgevuld en diezelfde dag nog per fietskoerier thuis afgeleverd. Omdat de fietskoeriers alleen in de grote steden bezorgen wordt de rest binnen 24 uur via een pakketdienst geleverd. Op de website staan de verschillende abonnementen waarmee iedereen zich kan aanmelden bij het nieuwe Fresh & Fastprogramma. Ook zijn er mogelijkheden voor zakelijke deelname. 

Bier in blik

Citra Zebra van het UiltjeDe brouwerij in Haarlem heeft als een van de eerste speciaalbier brouwerijen in Nederland de mogelijkheid om hun bier op blikken af te vullen. Volgens Uijleman is dit de beste manier om hoppige bieren te verpakken.

‘’Door de verpakking komt er geen licht meer bij het bier en minder zuurstof, wat zorgt voor een veel frissere en mooiere smaak.’’ Indien koel gehouden blijft die frisse mooie smaak ook veel langer bewaard. Uiltje Brewing Company volgt daarmee de trend van vele Amerikaanse en Engelse brouwerijen, die hun flessen de deur uit hebben gedaan en volledig op blik zijn overgestapt. Uiltje brewing company houdt ook nog de flessen in hun assortiment maar zijn erg trots om in Nederland als een van de eerste blik bier aan te kunnen bieden.  

‘’Een India Pale Ale is net zoiets als een croissant. Die haal je ook niet op zaterdagochtend bij de bakker om het over drie weken op te eten’’ Aldus Robbert Uijleman. 

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Grolsch Radler 0.0% Citroen

The Real Thing
Commercial van Grolsch Radler 0,0%. Een man zit buiten aan de bar en vraagt om 'The Real Thing'. De barman aarzelt niet en geeft hem een Grolsch 0.0 Radler.

Meer reclames van Grolsch Radler 0.0% Citroen

Laatste reacties