Collab brouwen

Veel collabs tijdens de Week van het Nederlandse Bier

Op vrijdag 17 mei worden, in het kader van de Week van het Nederlandse Bier, voor het eerst de landelijke Collaboration Brews gelanceerd bij verschillende brewpubs, cafés en proeflokalen door het hele land. 

18 april 2019 om 10:05


42 Nederlandse brouwerijen

Maar liefst 42 Nederlandse brouwerijen doen mee aan deze bieractiviteit van organisator CRAFT. Door middel van een trekking zijn er begin maart 21 duo’s gevormd. Elk duo heeft een opdracht meegekregen in de vorm van een brede biersuggestie zoals ‘Tropische verrassing’ en ‘Er is niks mis met een klassieker’ of ‘Peper en thee’.

De komende weken werken de duo-brouwerijen nauw samen om een bier te brouwen. Het nieuwe bier wordt door beide brouwerijen op de markt gebracht. Daarnaast zullen de deelnemende brouwerijen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen van 24 t/m 26 mei ook de mogelijkheid bieden de bieren te proeven. Voor meer informatie zie: weekvanhetnederlandsebier.nl.

Bernd Beersma, coördinator CRAFT kijkt uit naar de lancering; “Naast dat de Mega COLLAB Brew een mooie samenwerking tussen de brouwers onderling teweeg brengt is het vooral ook een bijzondere ervaring waarbij brouwers hun eigen ideeën en kennis kunnen uitwisselen. En dat levert enorm veel inspiratie en variatie op.” 

Week van het Nederlandse Bier

‘De Week’ wordt feestelijk geopend tijdens het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag van 16 t/m 18 mei. Op het festival presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 verschillende bieren en wordt het Beste Bier van Nederland 2019 bekendgemaakt.

Bierexperts kunnen hun kennis testen tijdens de Pubquiz WeekNL Bier op dinsdag 21 mei. En de week sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen van 24 t/m 26 mei waar men bij tientallen brouwerijen alle geheimen van het bierbrouwen kan ontdekken tijdens de opendagen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Amstel Pilsener

3 vrienden klussen
2 vrienden denken dat zij na het harde werk wel een biertje hebben verdiend. Maar dan komen zij erachter dat zij in de verkeerde ruimte hebben zitten klussen.

Meer reclames van Amstel Pilsener