Voor de website werd een driedimensionale kroegomgeving gecreëerd, inclusief barvrouw (die boos wordt als je haar aanraakt), waar men echt in rondloopt, en ook de andere bezoekers ziet lopen. Men kan elkaar persoonlijk aanspreken of gewoon wat door de kroeg roepen wat iedereen vervolgens ‘hoort’.
Als er vijftig bezoekers zijn, wordt automatisch een nieuwe kroeg geopend, om geen haperingen of overbelasting te veroorzaken. ‘De site biedt mensen die van Amstel houden de mogelijkheid met elkaar in contact te komen. We verwachten dat we de fans hier een groot plezier mee doen’, aldus Amstel.
Naast de interactie met andere bezoekers wordt in het 'café' ook allerlei informatie over het biermerk op een interactieve manier aangeboden.
Wij gingen om 11:54 het Amstel Café binnen en we konden niet eens kiezen wat voor biertje we wilden. We kregen 'vanwege het tijdstip' een maltje voorgeschoteld. Bah.
Ga naar www.Amstel.nl om het virtuele café te bezoeken.